Mission

To reduce the fear and incidence of crime thereby working towards an improvement of the quality of life by promoting Crime Prevention Through Environmental Design (CPTED) in Ontario and throughout Canada.

Vision

Promoting Safer Community Design.

Code of Ethics

All active members of CPTED Ontario will heed the following principles:

  1. Support the organization’s mission and vision statements.
  2. Actively uphold the organization’s positive image and reputation.
  3. Exercise honesty, integrity and due diligence in my activities when representing myself as a CPTED Ontario member. This includes a responsibility to avoid interests, activities or influences which might conflict with these obligations. Conflict of interest refers to a situation in which my private interest or personal considerations may affect or be detrimental to my independent judgement in acting in the best interest of the organization.
  4. Perform all services related to Crime Prevention Through Environmental Design to the best of one’s ability.
  5. Provide crime prevention services/expertise in a way that is proportionately related to the level of crime-related risk in question as per ones’ professional opinion.
  6. Never provide CPTED services or expertise in circumstances where the services or expertise rendered will be used by others to violate federal, provincial, or municipal laws.
  7. Never provide CPTED services or expertise to others when it is clear that such services and/or expertise will be used for the explicit purpose of discriminating against others on the basis of race, ethnicity, age, sex, religious affiliation, or sexual orientation.
  8. Never provide CPTED services or expertise to others when it is clear that such services and/or expertise will be used for the explicit purpose of restricting or undermining individual or group rights as defined by the Charter or the Declaration of Human Rights.

Failure to comply with the Code of Ethics will be subject to disciplinary action which could result in loss of membership.


Mission

De réduire la crainte et les instances de crime en travaillant vers une meilleure qualité de vie en faisant la promotion de la Prévention du Crime par l’Aménagement du Milieu (PCAM) en Ontario et partout au Canada.

Vision

Promouvoir la conception de modèles communautaires plus sûres.

Code d’éthiques

Tous les membres actifs de CPTED Ontario doivent adhérer aux principes suivants :

  1. Appuyer les énoncés de la mission et de la vision de l’organisation
  2. Renforcer activement l’image positive et la réputation de l’organisation
  3. Faire preuve d’honnêteté, d’intégrité et de diligence dans mes activités quand je me présente comme membre de CPTED Ontario. Ceci inclut une responsabilité d’éviter les intérêts, activités ou influences qui peuvent entrer en conflit avec ces obligations. Un conflit se défini comme une situation ou nos intérêts privés ou considérations personnelles peuvent affecter ou être au détriment des meilleurs intérêts de l’organisation.
  4. Fournir tous services reliés à la prévention du crime par l’aménagement du milieu au meilleur de ses capacités.
  5. Fournir le niveau de services ou expertise dans la prévention du crime qui est proportionnel au niveau de risque qui est perçu.
  6. Ne jamais fournir des services ou conseils en PCAM si les services ou conseils rendus seront utilisés par une tierce partie en violant des lois fédérales, provinciales ou municipales.
  7. Ne jamais fournir des services ou conseils en PCAM s’il est clair que ces services ou conseils seront utilisés à des fins explicites de discrimination envers les autres en matière de race, ethnicité, âge, sexe, affiliation religieuse ou orientation sexuelle.
  8. Ne jamais fournir des services ou conseils en PCAM s’il est clair que ces services ou conseils seront utilisés à des fins explicites au détriment des droits de la personne ou groupes tel que défini par la charte ou la déclaration des droits de la personne.

Quiconque ne suit pas ce code d’éthique fera l’objet de mesure disciplinaire qui pourrait entrâiner la perte de l’adhésion à l’organisation.